نقش رسانه ها در رونق تولید

رونق تولید کالاهای داخلی بدون فعالیت مثمر رسانه ای ممکن نیست. این رسانه ها هستند که می توانند با استفاده از کارکردهای اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی خود برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد ملی به حرکت درآیند.

سال ۹۸ سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال «رونق تولید» نامگذاری و نقشه راه و چشم انداز یک ساله کشور ترسیم شد. با توجه به شعار سال های اخیر، متوجه می شویم که فرایند نام گذاری از نظم مهندسی دقیقی برخوردار است. سال رونق تولید، پیش نیازش حمایت از کالای ایرانی و خرید کالای داخلی همچنان در اولویت است و رسانه ملی باید برنامه ها، تبلیغات و فرهنگ سازی اش در امتداد همان مسیر حمایت از کالای ایرانی باشد.

رونق تولید کالاهای داخلی بدون فعالیت مثمر رسانه ای ممکن نیست. این رسانه ها هستند که می توانند با استفاده از کارکردهای اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی خود برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد ملی به حرکت درآیند. رسانه ها باید به کمک تولیدکننده و مصرف کنننده داخلی بیایند و برحسب وظیفه ذاتی خود به عنوان یک میانجی و حلقة واسطی عمل کنند که کالای وطنی را به مصرف کننده داخلی و حتی خارجی برسانند.
مراحل اقناع مخاطب و پذیرش مصرف کالای داخلی که به رونق تولید منجر می شود، کار ساده ای نیست. برای رونق تولید رسانه های ما باید گام های متعددی بردارند. تغییر نگرش و باور مردم به کالاهای داخلی فرایندی است که به صورت اتفاقی و ناگهانی شکل نمی گیرد. آگاهی از تولید و ویژگی ها و قابلیت کالای ایرانی برای مصرف کنندگان ایرانی گام ابتدایی است. در خیلی از مواقع مردم از وجود برخی کالاهایی ایرانی و قابل رقابت بودن آنها با کالاهای خارجی اطلاعات کافی ندارند، کارکرد اطلاع رسانی رسانه ها برای معرفی انواع و اقسام کالاهای ایرانی باید به صورت حداکثری مورد استفاده قرار گیرد. ظرفیت اطلاع رسانی رسانه ها برای انواع تولیدات ساخت ایران با وجود تعداد زیاد رسانه های صوتی، مکتوب و مجازی در داخل کشور ظرفیت کمی نیست.

در گام دوم رسانه ها باید بتوانند برای اقناع مخاطب ایرانی، انگیزه و علاقه به کالای وطنی را در او ایجاد کنند. این مرحله از کار رسانه ای ظرافت و هنرمندی های خاصی می طلبد. تولید پیام رسانه ای و استفاده از ظرفیت آموزشی و سرگرمی رسانه ای برای ارسال پیام مستقیم و غیرمستقیم به مخاطب هدف کار پیچیده اما تاثیرگذاری است که این مهم نیاز به مشارکت قوی و هماهنگ رسانه ها را دارد. بیان چرایی و چگونگی تولید یک کالای ایرانی در این مرحله صورت می گیرد که می تواند قابلیت ها و مزیت های کالاهای داخلی را نسبت به کالای خارجی نشان دهد و اهمیت کار و کارگر ایرانی را بازنمایی کند.

رسانه باید از تولیدکننده کالا افزایش قابلیت ها را مطالبه کند و از طرف دیگر قدرت افکار عمومی را در مصرف یک صدای کالای ایرانی برای رونق تولید طلب کند. مرحله سوم اقناع مخاطب با جریان سازی رسانه ای همراه است. کمپین های متعدد رسانه ای برای مصرف کالای ایرانی باید شکل بگیرد. رسانه ها باید گروه های مرجع جامعه را برای جریان سازی در خصوص مصرف کالای ایرانی به صحنه بیاورد و موج رسانه ای رونق تولید را در جامعه ایجاد کند.



عکس پروفایل سال 98 رونق تولید



مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : رسانه ,کالای ,ایرانی ,تولید ,رونق ,داخلی ,کالای ایرانی ,رونق تولید ,کالاهای داخلی ,اقناع مخاطب ,مصرف کالای ,مصرف کالای ایرانی ,اطلاع رسانی رسانه ,اطلاع رسانی، آموزش ,کارکردهای اطلاع رسانی،
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ خدمات عکاسی و گرافیک دلنوشته هایی داروساز وب گردی ارائه خدمات مهاجرتی اطلاعات جامع Steven اجاره ماشین دختری تنها می نویسد تا ارام بگیرد جاذبه های فارس